dlm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dönemin gözden geçirilmesi | Sunum |
2 | Denizcilik sektörünün yapısı ve unsurları.Temel denizcilik kavramları ve terimleri | Sunum |
3 | Yük türleri ve özellikleri | William V. Packard, ‘Sea-Trading, Volume 2 Cargoes’, Fairplay Publications / Alan E.Branch, The Elements of Shipping, Chapman and Hall Ltd / Video - Introducing the Reefer container; Video – Reefer: Cargo handling made easy |
4 | Deniz taşımacılığında gemi türleri ve özellikleri | William V. Packard, ‘Sea-Trading, Volume 1 The Ships’, Fairplay Publications /Alan E.Branch, The Elements of Shipping, Chapman and Hall Ltd / Video - on the bridge of Ebba Maersk, maersk line web site |
5 | Gemi yönetimi ve gemi yönetim fonksiyonları | Alan E.Branch, The Elements of Shipping, Chapman and Hall Ltd |
6 | Tarifeli ve tarifesiz gemi işletmeciliği / Gemi charter işlemleri ve charter türleri: Sefer esaslı kiralama, zaman charteri ve bareboat charter | Alan E.Branch, The Elements of Shipping, Chapman and Hall Ltd |
7 | Limanlar, liman türleri, liman olanakları ve hizmetleri, limanlarda yönetim / Ara Sınav | Alan E.Branch, The Elements of Shipping, Chapman and Hall Ltd /Video - Daily Maersk: What is transportation time? |
8 | Liman ve terminal işlemleri | James Wang, Daniel Olivier,Theo Notteboom and Brian Slack, Chapter 3&10, “Ports,Cities, and Global Supply Chains”, Ashgate Pubslishing |
9 | Gemi acenteleri, gemi brokerleri ve freight forwarder’lerin deniz taşımacılığında rolleri ve hizmetleri | James Wang, Daniel Olivier,Theo Notteboom and Brian Slack, Chapter 4&6, “Ports,Cities, and Global Supply Chains”, Ashgate Pubslishing. |
10 | Gemi Sicili ve Klas Kuruluşları | Alan E.Branch, The Elements of Shipping, Chapman and Hall Ltd /Video - eBIS customer story: BDP International |
11 | Deniz taşımacılığında kullanılan temel dokümanlar: Konşimento ve charter partiler. Çevresel faktörler ve teknoloji | James Wang, Daniel Olivier,Theo Notteboom and Brian Slack, Chapter 16, “Ports,Cities, and Global Supply Chains”, Ashgate Pubslishing.. Video - Reaching our 2020 CO2 target: Interview with Morten H. Engelstoft |
12 | Dünya deniz ticareti, ana rotalar ve yük akışları | UNCTAD, Review of Maritime Transport, World Marine Markets Report – Douglas & Westwood |
13 | Dönem ödevlerinin sunumu | |
14 | Dönem ödevlerinin sunumu | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Patrick M.Alderton, Sea Transport, Thomas Reed Publications, 1995Derste yapılan power point sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | W.V. Packard Sea Trading Vol. I (The Ships), 1984, FairplayW.V. Packard, Sea Trading Vol. II (Cargoes) 1985, FairplayW.V. Packard, Sea Trading Vol. III (Trading) 1st Ed. 1986, Fairplay.Martin Stopford, Maritime Economics, 2005 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 10 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | 1 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 115 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde, karmaşık sorunları analiz edebilmeli ve farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bir bakış açısı getirebilmeli ve ve iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olmalı | X | ||||
2 | Sanayi kuruluşları ile gerçek sorunların çözümüne ilişkin proje çalışmalarıve sosyal sorumluluk etkinliklerinde yer alarak, çalışma alanını iyi tanımalı, proje yönetimi ve takım çalışması konusundaki deneyimi sayesinde uygulamada karşılaşılabilecek problemleri teşhis edebilmeli ve bunlara çözüm bulabilmeli | X | ||||
3 | Aldığı disiplinlerarası eğitim sayesinde, akademik ve profesyonel hayatta karşılaşabileceği problemlere lojistik ve tedarik zinciri süreçlerinde var olan kısıtları göz önüne alarak, amaçlar doğrultusunda yaratıcı çözümler getirebilmeli | X | ||||
4 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almalı, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli, gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli; | X | ||||
5 | Sektör ile ilgili mesleki kuruluşlar ve pazardaki lider firmalar ve bunların sektördeki konumları hakkında bilgi sahibi olmalı; | X | ||||
6 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanlarında kullanılan güncel ve yaygın bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeli, mevcut yazılımların güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmeli | X | ||||
7 | Bulunacakları pozisyonda dahil oldukları grup iletişiminden kaynaklanabilecek sorunları proaktif kararlar vererek önleyebilmeli | X | ||||
8 | Süreçlerde oluşabilecek belirsizlikleri ve doğabilecek sorunları öngörebilmeli; esnek, etkin ve hızlı çözümlerle yönetebilmeli; | X | ||||
9 | Departmanlar ve tedarik zinciri üyesi firmalar arasındaki koordinasyon mekanizmalarını anlamak ve entegrasyon süreçlerinde rol üstlenebilecek yetkinliklere sahip olmalı | X | ||||
10 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli | X | ||||
11 | Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilmeli | X | ||||
12 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli | X | ||||
13 | İkinci bir yabancı dili orta duzeyde kullanabilmeli | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest